Нові правила торговельного обслуговування: безбар’єрність і захист споживачів

Блок під заголовком новини 1Підпишіться на Telegram-канал Служба охорони праці. Новини! Оперативно й без зайвого шуму інформуємо про важливе

Уряд затвердив правила, які передбачають безперешкодний доступ до закладів торгівлі для осіб з інвалідністю та захищатимуть права споживачів

Нові правила торговельного обслуговування: безбар’єрність і захист споживачівКабмін затвердив нові правила торговельного обслуговування населення. Вони встановлюють більш зрозумілі та чіткі вимоги для торгівлі, посилюють захист споживача, дбають про належні умови праці для працівників торговельних закладів, приділяють увагу питанням безбар’єрного середовища.

Як створити безпечні робочі місця для працівників з інвалідністю

Документ також містить удосконалені норми й нові вимоги щодо забезпечення безперешкодного доступу магазинів і закладів громадського харчування для людей з інвалідністю. Наприклад, заклади повинні бути обладнані пандусами, спеціальними місцями для паркування. Пересувні торговельні точки не повинні заважати людям з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення мати доступ до транспорту та інших об'єктів.

Оновлені правила:

  • Розширюють права споживачів отримувати інформацію в цифровому форматі про товари та продавців. Її можна буде отримати за допомогою QR-коду або в паперовій формі. 
  • Удосконалюють  організацію торгівлі та виробництва в магазинах. Наприклад, передбачають наявність в торгових закладах окремих приміщень чи місць, де працівники зберігатимуть речі.
  • Уточнюють вимоги до використання вимірювальних приладів (ваги тощо), які мають бути точними та відповідати вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність. 
  • Визначають вимоги до компаній, які займаються мережевою торгівлею — вони повинні мати складські приміщення та продавати товари через своїх агентів або доставляти їх покупцям. Інтернет-магазини мають надавати повну інформацію про товар та продавця.
  • Регламентують здійснення оптової торгівлі, зокрема через інтернет-магазини.
  • Забороняють продавати товари, які схожі на їжу, але не є їстівними. Наприклад, іграшки у вигляді фруктів, оскільки це може бути небезпечно, особливо для дітей.

Нові правила торговельного обслуговування: безбар’єрність і захист споживачів Нові правила набудуть чинності після завершення воєнного стану, коли повністю запрацює оновлений Закон «Про захист прав споживачів» від 10.06.2023 № 3153-IX.

Джерело: Мінекономіки

додаток

Рокові помилки під час розслідувань

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інструктажів з охорони праці

Перед проведенням інструктажів з охорони праці на підприємстві потрібно видати відповідний наказ. У статті ви знайдете зразок наказу про проведення інструктажів з охорони праці, підготовлений експертом
86702

Перевірка знань з питань охорони праці

Навчання і перевірка знань з питань охорони праці проводиться відповідно до вимог чинного законодавства. Як відбувається перевірка знань? Які зміни в організації проведення перевірки відбулися? Усі відповіді — далі в статті
92624

Перелік питань для перевірки знань з охорони праці

Ефективна робота з профілактики виробничого травматизму на виробництві залежить від належної підготовки, навчання та підвищення кваліфікації працівників з питань охорони праці. Провести перевірку знань допоможе орієнтовний перелік питань для перевірки знань з охорони праці працівників підприємства, підготовлений експертом
64430

Безпека праці дистанційних працівників

Існує декілька способів, як організувати роботу працівників під час воєнного стану. Один із можливих варіантів — перевести працівників на дистанційну роботу. Дізнайтеся, як це зробити із дотриманням чинного законодавства.
24052

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді