Нові правила торговельного обслуговування: безбар’єрність і захист споживачів

Уряд затвердив правила, які передбачають безперешкодний доступ до закладів торгівлі для осіб з інвалідністю та захищатимуть права споживачів

Нові правила торговельного обслуговування: безбар’єрність і захист споживачівКабмін затвердив нові правила торговельного обслуговування населення. Вони встановлюють більш зрозумілі та чіткі вимоги для торгівлі, посилюють захист споживача, дбають про належні умови праці для працівників торговельних закладів, приділяють увагу питанням безбар’єрного середовища.

Як створити безпечні робочі місця для працівників з інвалідністю

Документ також містить удосконалені норми й нові вимоги щодо забезпечення безперешкодного доступу магазинів і закладів громадського харчування для людей з інвалідністю. Наприклад, заклади повинні бути обладнані пандусами, спеціальними місцями для паркування. Пересувні торговельні точки не повинні заважати людям з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення мати доступ до транспорту та інших об'єктів.

Оновлені правила:

  • Розширюють права споживачів отримувати інформацію в цифровому форматі про товари та продавців. Її можна буде отримати за допомогою QR-коду або в паперовій формі. 
  • Удосконалюють  організацію торгівлі та виробництва в магазинах. Наприклад, передбачають наявність в торгових закладах окремих приміщень чи місць, де працівники зберігатимуть речі.
  • Уточнюють вимоги до використання вимірювальних приладів (ваги тощо), які мають бути точними та відповідати вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність. 
  • Визначають вимоги до компаній, які займаються мережевою торгівлею — вони повинні мати складські приміщення та продавати товари через своїх агентів або доставляти їх покупцям. Інтернет-магазини мають надавати повну інформацію про товар та продавця.
  • Регламентують здійснення оптової торгівлі, зокрема через інтернет-магазини.
  • Забороняють продавати товари, які схожі на їжу, але не є їстівними. Наприклад, іграшки у вигляді фруктів, оскільки це може бути небезпечно, особливо для дітей.

Нові правила торговельного обслуговування: безбар’єрність і захист споживачів Нові правила набудуть чинності після завершення воєнного стану, коли повністю запрацює оновлений Закон «Про захист прав споживачів» від 10.06.2023 № 3153-IX.

Джерело: Мінекономіки

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Добровільна пожежна дружина на підприємстві

З метою залучення працівників до проведення заходів щодо запобігання пожежам та організації їх гасіння на підприємствах можуть створюватись добровільні пожежні дружини. Який порядок їх створення? Як це питання регулюється законодавством?
28538

Акт про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом

Акт розслідування нещасного випадку за формою Н-1 допоможе оформити факт нещасного випадку на підприємстві. Як заповнювати форму акта Н-1, які дані потрібно вказати, скільки років зберігати документ, яким органам надіслати — далі у статті.
132926

Зразок наказу про проведення медичних оглядів

Керівник підприємства перед проведенням медичних оглядів працівників повинен видати відповідний наказ. Скачайте безплатний зразок наказу про проходження медичного огляду, розроблений експертом.
48402

Хто відповідає за пожежну безпеку на підприємстві

Зі статті ви дізнаєтеся, кого призначити відповідальним за пожежну безпеку на підприємстві, що має знати та вміти така особа, які завдання та функції повинна виконувати особа, відповідальна за пожежну безпеку на підприємстві.
69582

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді