Нові правила торговельного обслуговування: безбар’єрність і захист споживачів

Блок під заголовком новини 1Підпишіться на Telegram-канал Служба охорони праці. Новини! Оперативно й без зайвого шуму інформуємо про важливе

Уряд затвердив правила, які передбачають безперешкодний доступ до закладів торгівлі для осіб з інвалідністю та захищатимуть права споживачів

Нові правила торговельного обслуговування: безбар’єрність і захист споживачівКабмін затвердив нові правила торговельного обслуговування населення. Вони встановлюють більш зрозумілі та чіткі вимоги для торгівлі, посилюють захист споживача, дбають про належні умови праці для працівників торговельних закладів, приділяють увагу питанням безбар’єрного середовища.

Як створити безпечні робочі місця для працівників з інвалідністю

Документ також містить удосконалені норми й нові вимоги щодо забезпечення безперешкодного доступу магазинів і закладів громадського харчування для людей з інвалідністю. Наприклад, заклади повинні бути обладнані пандусами, спеціальними місцями для паркування. Пересувні торговельні точки не повинні заважати людям з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення мати доступ до транспорту та інших об'єктів.

Оновлені правила:

  • Розширюють права споживачів отримувати інформацію в цифровому форматі про товари та продавців. Її можна буде отримати за допомогою QR-коду або в паперовій формі. 
  • Удосконалюють  організацію торгівлі та виробництва в магазинах. Наприклад, передбачають наявність в торгових закладах окремих приміщень чи місць, де працівники зберігатимуть речі.
  • Уточнюють вимоги до використання вимірювальних приладів (ваги тощо), які мають бути точними та відповідати вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність. 
  • Визначають вимоги до компаній, які займаються мережевою торгівлею — вони повинні мати складські приміщення та продавати товари через своїх агентів або доставляти їх покупцям. Інтернет-магазини мають надавати повну інформацію про товар та продавця.
  • Регламентують здійснення оптової торгівлі, зокрема через інтернет-магазини.
  • Забороняють продавати товари, які схожі на їжу, але не є їстівними. Наприклад, іграшки у вигляді фруктів, оскільки це може бути небезпечно, особливо для дітей.

Нові правила торговельного обслуговування: безбар’єрність і захист споживачів Нові правила набудуть чинності після завершення воєнного стану, коли повністю запрацює оновлений Закон «Про захист прав споживачів» від 10.06.2023 № 3153-IX.

Джерело: Мінекономіки

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Режим праці влітку у спекотних умовах

Під час спекотної погоди роботодавці зобов'язані забезпечити працівникам безпечні умови праці. Зі статті ви дізнаєтеся, за якої температури дозволено виконувати різні види робіт, як запобігти перегріванню організму, а також знайдете зразки супровідних документів.
54458

Як мотивувати працівників дотримуватися правил охорони праці?

Як змусити правила охорони праці працювати? Чому працівники ігнорують вимоги безпеки, як мотивувати дотримуватись правил не через примус, а свідомо? У статті ви знайдете всі відповіді та ефективні приклади мотивації
30

Особливості проведення повторного інструктажу з охорони праці

Повторний інструктаж з охорони праці: кому проводити, які матеріали використовувати під час занять, як правильно вчинити, якщо працівник перебував у відпустці або хворів у день проведення повторного інструктажу.
112154

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді