Кабмін затвердив нові правила торговельного обслуговування населення. Вони встановлюють більш зрозумілі та чіткі вимоги для торгівлі, посилюють захист споживача, дбають про належні умови праці для працівників торговельних закладів, приділяють увагу питанням безбар’єрного середовища.
Як створити безпечні робочі місця для працівників з інвалідністю
Документ також містить удосконалені норми й нові вимоги щодо забезпечення безперешкодного доступу магазинів і закладів громадського харчування для людей з інвалідністю. Наприклад, заклади повинні бути обладнані пандусами, спеціальними місцями для паркування. Пересувні торговельні точки не повинні заважати людям з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення мати доступ до транспорту та інших об'єктів.
Оновлені правила:
- Розширюють права споживачів отримувати інформацію в цифровому форматі про товари та продавців. Її можна буде отримати за допомогою QR-коду або в паперовій формі.
- Удосконалюють організацію торгівлі та виробництва в магазинах. Наприклад, передбачають наявність в торгових закладах окремих приміщень чи місць, де працівники зберігатимуть речі.
- Уточнюють вимоги до використання вимірювальних приладів (ваги тощо), які мають бути точними та відповідати вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність.
- Визначають вимоги до компаній, які займаються мережевою торгівлею — вони повинні мати складські приміщення та продавати товари через своїх агентів або доставляти їх покупцям. Інтернет-магазини мають надавати повну інформацію про товар та продавця.
- Регламентують здійснення оптової торгівлі, зокрема через інтернет-магазини.
- Забороняють продавати товари, які схожі на їжу, але не є їстівними. Наприклад, іграшки у вигляді фруктів, оскільки це може бути небезпечно, особливо для дітей.
Нові правила набудуть чинності після завершення воєнного стану, коли повністю запрацює оновлений Закон «Про захист прав споживачів» від 10.06.2023 № 3153-IX.
Джерело: Мінекономіки