Роз’яснення щодо обліку працівників молодше 18 років та внесення записів до трудової книжки працюючому студенту

Блок під заголовком новини 1Підпишіться на Telegram-канал Служба охорони праці. Новини! Оперативно й без зайвого шуму інформуємо про важливе

Департамент праці та зайнятості Міністерства соціальної політики в листі від 04.09.2013 № 697/021/106-13 надав роз’яснення щодо організації обліку працівників молодше 18 років та внесення записів до трудової книжки працюючому студенту.

Департамент праці та зайнятості Міністерства соціальної політики в листі від 04.09.2013 № 697/021/106-13 надав роз’яснення щодо організації обліку працівників молодше 18 років та внесення записів до трудової книжки працюючому студенту.Щодо організації обліку працівників молодше вісімнадцяти років.

Щодо організації обліку працівників молодше вісімнадцяти років

Як зазначається у роз’ясненні Мінсоцполітики, відповідно до ст. 188 Кодексу законів про працю України (КЗпП України) приймати на роботу можна осіб, які досягли 16 років. За згодою одного із батьків або особи, що його замінює, можуть, як виняток, прийматись на роботу особи, які досягли 15 років.

Працівники, які не досягли 18 років, підлягають спеціальному обліку із зазначенням дати їх народження (ст. 189 КЗпП України), для цього на підприємствах у довільній формі має вестися Журнал обліку працівників, які не досягли 18 років.

До речі, форма журналу обліку неповнолітніх працівників (у зручному для скачування форматі) міститься в експертно-правовій системі Експертус Кадри.

А ще докладні роз’яснення (зі зразками необхідних документів) щодо обліку неповнолітніх, прийняття на роботу осіб, які не досягли 18-ти років, наведено у Випуску «Робота працівників особливих категорій» журналу «Бібліотека Кадровика» (№ 12/2013).

Щодо внесення записів до трудової книжки працюючому студент

Мінпраці нагадав, що основним документом, який підтверджує трудову діяльність працівника, є його трудова книжка (частина перша ст. 48 КЗпП України).

Питання щодо виготовлення трудових книжок, їх зберігання та внесення записів, зокрема про прийняття, переведення та звільнення працівника, регулюються КЗпП України, постановою КМУ від 27.04.93 № 301 «Про трудові книжки працівників» та Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 № 58 (далі —  Інструкція).

Відповідно до п. 1.1 Інструкції підприємство має право прийняти на роботу студента денної форми навчання і оформити йому трудову книжку.

Заповнення трудової книжки вперше провадиться власником або уповноваженим ним органом не пізніше тижневого строку з дня прийняття на роботу.

Для студентів, слухачів курсів, учнів, аспірантів та клінічних ординаторів (далі — студенти), які мають трудові книжки, навчальний заклад (наукова установа) вносить записи про час навчання на денних відділеннях (у тому числі підготовчих) вищих навчальних закладів. Підставою для таких записів є накази навчального закладу (наукової установи) про зарахування на навчання та про відрахування з числа студентів (п. 2.16 Інструкції).

Для студентів, які раніше не працювали та у зв’язку з цим не мали трудових книжок, відомості про роботу в студентських таборах, на виробничій практиці, а також про виконання науково-дослідної госпдоговірної тематики на підставі довідок вносяться підприємством, де надалі вони будуть працювати (п. 2.17 Інструкції).

Якщо в період навчання студент не мав трудової книжки, запис у трудову книжку про період навчання (після закінчення навчального закладу) здійснюється за місцем роботи працівника-студента. Згідно з п. п. «б», «в» п. 2.18 Інструкції такий запис виконується окремим рядком з посиланням на дату та номер відповідних документів.

Також слід зазначити, що статтею 29 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено, що студенти, учні, які вже здобули професію за освітньо-кваліфікаційним рівнем «кваліфікований робітник», «молодший спеціаліст», «бакалавр», «спеціаліст» та продовжують навчатися на наступному освітньо-кваліфікаційному рівні, мають право проходити стажування за професією (спеціальністю), за якою здобувається освіта, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, на умовах, визначених договором.

Стажування проводитися у вільний від навчання час і обмежується періодом до 6 місяців.

Запис про проходження стажування роботодавець вносить до трудової книжки стажиста, яка у разі потреби оформляється згідно із законодавством.

Від редакції  журналу «Кадровик-01»

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким має бути режим праці та відпочинку водіїв на підприємстві

Робота, пов’язана з керуванням транспортними засобами, вимагає підвищеної концентрації уваги, що часто призводить до надмірного емоційного та нервового напруження. Тому так важливо правильно урегулювати робочий час та час відпочинку водіїв.
52994

Знайомимося з нормативною базою з безпеки праці

Інженер з охорони праці не займається законотворчістю, однак опрацювання нормативної бази — складова його роботи. Він має знати, які існують нормативно-правові акти з охорони праці та як їх правильно застосовувати. Про основні нормативні документи з охорони праці — далі у статті.
33234

Як організувати адміністративно-громадський контроль за станом охорони праці

Одним із основних видів контролю за станом охорони праці на підприємстві є триступеневий адміністративно-громадський контроль. Хто та як має його організувати? Чи обов’язково всім підприємствам дотримуватись триступеневої схеми контролю, — роз'яснюємо у статті.
36271

Інструкції з охорони праці в навчальних закладах

Інструкції з охорони праці в закладі освіти — це локальні нормативно-правові акти, що визначають обов’язкові вимоги безпеки, яких повинні дотримувати працівники навчальних закладів. У статті ви знайдете зразки інструкцій з охорони праці в школі. За потреби адаптуйте їх до умов вашого навчального закладу
68336

Аптечка на підприємстві

Аптечка першої допомоги має бути на кожному підприємстві, адже часто від оперативності надання домедичної допомоги залежить життя людини. Яким має бути склад аптечки невідкладної медичної допомоги, де саме повинна розміщуватися аптечка першої допомоги у виробничому підрозділі, хто відповідає за неї — про все це дізнайтеся зі статті.
117759

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді