Смертельний травматизм на підприємствах України знижено майже в п’ять разів

Держгірпромнагляду вдалося досягти зменшення загальної кількості травмованих працівників на піднаглядних підприємствах за часи незалежності більш ніж на 93 %, завдяки вдосконаленню наглядової діяльності та підвищенню її ефективності, вжитим заходам, спрямованих на збереження людських життів на виробництві.

Держгірпромнагляду вдалося досягти зменшення загальної кількості травмованих працівників на піднаглядних підприємствах  за часи незалежності України більш ніж на 93%, завдяки вдосконаленню наглядової діяльності та підвищенню її ефективності, вжитим заходам, спрямованих на  збереження людських життів на виробництві. Найголовніше, що кількість нещасних випадків зі смертельним наслідком зменшилася майже на 80%.

У 1992 році на підприємствах України було зареєстровано 2619 нещасних випадків зі смертельними наслідками, а у 2013 році – 538 випадків.

Тобто, коефіцієнт частоти травмування працівників на виробництві (у розрахунку загальної кількості травмованих на виробництві на 100 тис. працівників) у  1992 році складав більше 6.  Нині цей показник знижено на 90 % та становить 0,6. Відповідно, знизився більш ніж на 30%. Коефіцієнт частоти травмування працівників зі смертельними наслідками знизився з 12,8 на початку незалежної України до 3,9 у 2013 році. 

Динаміка 

виробничого травматизму, кількості працюючих та валового внутрішнього продукту в Україні

 

  Показники


Роки

ВВП
(100 млрд.крб.
до 1996р., млн.грн.)

Кількість * піднаглядних суб’єктів господарювання

Кількість* піднаглядних об’єктів господарювання

Кількість
працюючих
(млн.осіб)

Кількість
травмованих
працівників

Кчз

У  т.ч. зі смертельним наслідком

Кчс

(на 1 тис. працюючих)

(на 1 тис. працюючих)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1992

50,0

 

 

20,5

124971

6,096

2619

0,128

1993

1482,7

 

 

19,9

111627

5,609

2334

0,117

1994

12037,7

 

 

19,2

94224

4,908

2279

0,119

1995

54516

 

 

17,9

80450

4,494

2195

0,123

1996

81520

 

 

17,0

64775

3,810

1900

0,112

1997

93370

 

 

19,1

54510

2,854

1646

0,086

1998

102590

 

 

18,4

50872

2,765

1551

0,084

1999

130440

 

 

18,4

43308

2,354

1388

0,075

2000

170070

 

 

18,0

34288

1,905

1325

0,074

2001

204190

 

 

18,0

30992

1,722

1399

0,078

2002

225810

 

 

18,0

26168

1,454

1285

0,071

2003

267340

 

 

16,2

24847

1,534

1230

0,076

2004

345110

 

 

17,7

22691

1,282

1164

0,066

2005

441450

 

 

16,8

20817

1,239

1088

0,065

2006

544150

 

 

16,1

18992

1,182

1077

0,067

2007

720730

744364

3254802

16,8

18194

1,083

1181

0,070

2008

948060

780780

3406769

15,9

16211

1,018

1013

0,064

2009

914720

869547

3985117

14,4

12370

0,860

675

0,047

2010

1094610

863359

3947878

14,3

11698

0,816

644

0,045

2011

1316600

904953

4157714

14,1

10657

0,757

685

0,049

2012

1408890

924695

4165030

13,9

9816

0,706

623

0,045

2013

 

936995

4161841

13,9

8567

0,618

538

0,039

_______

 

* Примітка: здійснення обліку кількості  піднаглядних суб’єктів господарювання та їх виробничих об’єктів розпочато з часу набрання чинності Закону України "Про основні засади   державного   нагляду  (контролю)  у  сфері  господарської діяльності"

 

Роки

Кількість піднаглядних суб’єктів господарювання (станом на початок звітного періоду)

Кількість перевірок суб’єктів господарювання (всього за рік)

Відсоток перевірених суб’єктів господарювання (всього за рік)

Кількість піднаглядних об’єктів господарювання (станом на початок звітного періоду)

Кількість перевірок об’єктів господарювання (всього за рік)

Відсоток перевірених об’єктів господарювання (всього за рік)

Фактична кількість державних інспекторів (станом на кінець звітного періоду)

1

2

3

4

5

6

7

8

2007

744364

2371

0,32

3254802

213658

6,56

1600

2008

780780

2088

0,27

3406769

197590

5,80

1653

2009

869547

1490

0,17

3985117

188708

4,74

1471

2010

863359

8433

0,98

3947878

162890

4,13

1293

2011

904953

3266

0,36

4157714

136934

3,29

970

2012

924695

7320

0,79

4165030

153417

3,68

1210

2013

936995

9965

1,06

4161841

144150

3,46

1344

 Джерело: www.dnop.gov.ua

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заходи безпеки під час роботи із сонячними панелями та батареями

Вимоги безпеки під час використання сонячних батарей – важливий аспект охорони праці. Про основні небезпеки під час роботи із сонячними панелями та батареями, рекомендації щодо поводження з сонячними панелями та особливості дотримання вимог пожежної безпеки читайте у статті.
8

Наказ про створення служби охорони праці

Під час створення на підприємстві служби охорони праці та призначення відповідальної особи за стан охорони праці вам знадобиться наказ про створення служби охорони праці. У статті ви знайдете приклад такого наказу та матимете змогу скачати його.
23673

Температурний скринінг працівників: як запровадити

Проведення температурного скринінгу працівників — обов’язкова процедура профілактичних заходів. Як організувати температурний скринінг на підприємстві, хто має контролювати його та як скласти наказ про запровадження температурного скринінгу — відповідає експерт.
36705

Як безпечно експлуатувати генератори електричної енергії

Масове використання генераторів стало новою українською реальністю. У статті розповідаємо про переваги різних видів генераторів, як організувати їх безпечну роботу й подбати про пожежну безпеку та які вимоги до обслуговувального персоналу
10536

Охорона праці жінок в Україні

Якими нормами законодавства урегульована охорона праці жінок на підприємстві у мирний та воєнний час? Що потрібно знати про особливості роботи жінок з вантажами, роботу жінок у нічний час, про нюанси працевлаштування та звільнення жінок? Детально про трудові права жінок — у статті.
32678

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді