Виплати найманим працівникам у разі смерті роботодавця
Запитання
Хто має виплатити кошти найманим працівникам у разі смерті роботодавця — приватного підприємця?
Відповідь
Відповідно до ст. 99 Податкового кодексу України виконання грошових зобов’язань та/або погашення податкового боргу фізичної особи (зокрема фізичної особи — підприємця, фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) у разі її смерті або оголошення судом померлою здійснюється її спадкоємцями, які прийняли спадщину (крім держави), в межах вартості майна, що успадковується, та пропорційно частці у спадщині на дату її відкриття.
Адміністративна та кримінальна відповідальність фахівця з охорони праці
Згідно зі ст. 48 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» у разі смерті фізичної особи – підприємця третя особа, зокрема спадкоємець або відповідний орган виконавчої влади, може подати державному реєстратору особисто (надіслати поштовим відправленням) нотаріально засвідчену копію свідоцтва про смерть фізичної особи або витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть фізичної особи.
Отже, у разі смерті приватного підприємця всі його права та обов’язки (зокрема і щодо трудових відносин) переходять до його спадкоємців.